Friday 24 June 2011

QUIT SMOKING katanya......!!!


 DON'T BREAK MY HEART....!!!
Pernah dengar ayat tersebut?? yup.. dalam iklan berhenti merokok di tv. Tersentuh juga tengok iklan tu.. takut pun ada juga tapi Alahai.... buat laa iklan macam mana.. kotak tu letak laa  gambar hantu sekali pun.. sure aku tak berhenti merokok. makin bertambah-tambah batang rokok tur ada laa...(nak karang post nie pun merokok)



Memang susah nak berhenti merokok nie... ada je macam2 dugaan.. ketagih satu hal lak.. tapi bila time puasa ok pulak... semuanya dari kita sendiri. mental dan fizikal kena kuat.. azam kena kuat.. macam2 laa kena kuat tuk berhenti merokok nie... 


BUKAN tak pernah cuba berhenti... dah 2 kali tapi merokok juga... berhenti paling lama aku try dapat bertahan 2 minggu lebih... Alahai kenapa susah sangat berhenti merokok nie.. kalau aku tak beli rokok..aku minta kawan aku pulak.. so siapa yang bersalah??? DIRI SENDIRI laaaa hahahaha


Niat nak berhenti merokok memang tak pernah luput... masih mencuba.. sekarang aku join QUIT SMOKING CHALLENGE https://www.quit.com.my/. kawan aku pun join.. si pemenang maskulin 2010/11 HYDER JAMAL.

Harap2 kita orang dapat terpilih.. hadiah pun lumayan... Tapi kalau tak menang pun.. janji dapat berhenti merokok tur pun dah kira menang untuk diri sendiri.. so pada sesiapa yang nk berhenti merokok tur.. korang try laa isi borang kat link tur... jangan korang menang duit tur.. pastu korang beli balik rokok dah laa.. hahahaha....





INFO - sekotak rokok RM10 x 30hari  = RM300 x 12bulan  = RM3600 (baik beli protein buat badan atau laa yg berfaedah) tur kalau sekotak sehari.. kalau dua kotak?? kalau berkotak2?? boleh beli keranda hahaha :)

3 comments:

  1. hahah..no hal la beb..bukan takat kerande je..asenye leh support kerande utk 1flat kot..hehee..

    ReplyDelete