Wednesday 22 June 2011

WORK OUT!!!!

alahai... berat je badan nie bila dengar 'WORK OUT', semangat x seperti 8 tahun lepas. Teringatkan masa sekolah yang kurus kering. cuba bayangkan tinggi 178cm tpi berat 48kg jer!!!! mmg kepeng gila, memang x ensem laaa(mcm laa skarang nie ensem... haha).

Di sebabkn kesedaran diri dan juga berangan nk jadi model(berangan dulu2) aku pun mula work out, semangat bukan main... trus beli 'dumble', pastu mengadap benda tur hari2... penat nya jgn xyah nk cerita.. SEMANGAT tur lagi TEBAL dari semua penat lelah.

Yang paling penting kalau nk buat badan ada lah diri SENDIRI. jgn nk ikut sgt kata2 org yang melemahkan diri kita.. (detail pasal ini aku akan cerita di lain post). kalau nk buat badan just pergi je terus ke gym. jgn tunggu org lain... tur cara aku.. kat gym pandai2 la bawa diri.. mulut kena ringan untuk buat kawan dan boleh tolong kita support bila angkat besi yg berat2.

SERIUS!!! itu kena ada.. baru BERDISPLIN.. bila kedua-dua benda tur ada baru badan senang jadi. aku punya serius aku mengamal kan DIET yg aku aku sendir tak mampu buat masa sekarang. aku pernah diet nasi, gula, garam dan minyak selama 3 bulan lebih.. memang macam2 dugaan, tur pentingnya displin!! plus work out 'kaw2'. baru badan senang jadi n cantik. aku pernah naikkan badan sampai 90kg. memang besar. tpi xde 'cutting' lagi. selepas tur baru aku 'buat 'cutting' jadi 70kg.

Jadi pada siapa2 yang nk buat badan tur... jgn tunggu lagi 'just do it'. kalau asyik nk tanya je.. sure sampai sudah x buat badan.... kalau nak cerita detail memang panjang cerita.. ini sahaja yang aku dpt share untuk masa sekarang... terima kasih sudi membaca segala pendapat n pertanya amat dialu-alu kan. terima kasih pada yang sudi follow aku :)

INFO :- dari 100% nak buat badan 30% jer kat WORK OUT, 70% adalah DIET!!!!!

4 comments: